söndag 7 juni 2009

I vår stressiga värld, vill vi prioritera rätt!!

Idag på gudstjänsten talad våran evangelist om att leva idag!
Jag vill på mitt sätt försöka återspegla det som sades.
Vi/jag behöver bli medvetna om hur vi använder den tid vi fått av Gud.
Vi måste tänka på att inte försöka leva om gårdagen eller i förväg leva morgondagen, utan bestämma oss för att leva i dag.
Om morgondagen vet vi inget, vi vet faktiskt inte ens om vi får någon morgondag, vi vet inte ens om vi får nästa andetag, så varför inte bestämma sig för att leva idag.
Börja prioritera dina dagar, gör det som är viktigast och njut medans du gör de du ska göra.
Mindre viktiga saker får faktiskt vänta.
Fienden vill hela tiden stressa oss, med olika måsten som inte alltid är så viktiga, som vi gärna vill tro och tycker för tillfället, såna måsten stjäl oftast mycket dyrbar tid med vår barn och övriga familj, ja till och med våran egen tid med Gud.
Hur ska vi då prioritera rätt?
Bestäm dig för att göra små ändringar i vardagen och bli mer medveten om din dyrbara tid.
Dessa saker vill jag ändra på ännu mer i mitt liv.
1. Egen tid med Gud på morgonen, det kan jag egentligen bara bestämma mig för, då jag börjar
lite senare på dagarna på min arbetsplats. ( jag sover gärna ut på morgonen, men jag kunde börja med 10 minuter eller så....=))
2. Istället för att fortsätta med jobb osv när jag kommer hem, vill jag umgås en stund med min familj, kanske laga god mat och bara få sitta och prata med dem om hur de haft. =)
( Tänk vad lätt det är bara att köra på, när man ändå är i gång )
Psalm 90: 12
Lär oss att inse att våra dagar är räknade, så att vi får visa hjärtan.
Käre Gud, jag behöver hjälp med att prioritera rätt. Mina dagar är räknade och jag vill leva fullt ut och njuuuuta av livet, medans jag är på väg dit jag ska.
Jag ber om nåd att förvalta det du givit mig, så att jag kan leva helt för dig.
AMEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar